Umělecká fotografie
Většina fotografů a znalců světa se v průběhu svého života setká s pojmem umělecká fotografie. Estetická fotografie. Fine art fotografie. Tuze fajn fotografie. Divná fotografie. Definice pojmu je nejednotná a v jistých vědeckých kruzích i rozporuplná. Nám bude stačit jednoduchá pomůcka – jedná se o dílo, které vizuálně a esteticky vypadá zcela jinak než vaše fotografie.
Definováním typů uměleckých fotografů (v mé terminologii snímacích estétů) se zabývala již Rada Starších a Střízlivých ve večerních hodinách v létě roku devatenáct set po Kristu. Roční období bylo zvoleno čistě z důvodů pozorovacích – obecně teplé měsíce přejí výskytu subjektů. Vycházel jsem z původních pramenů uložených na půdě domku v Saint-Denis. Vzhledem k utajení místa nálezu nemohu sdělit přesnou polohu, ale našli byste jej necelých devět a půl kilometru od středu Paříže.
Typ přímo úměrný aneb Mám tam linii
- minimalisté (včetně stravovacích návyků)
- často je potkáte v zakouřeném baru s linií koksu (tvůrčí analogie)
- hledají změti čar a zákonitosti promítání lineárních urychlovačů iontů stříbra (analogový podtyp)/ interpolaci signálu (digitální podtyp)
- k ořezu fotografií používají dlouhých nůžek respektive dlouhého pohybu počítačových myší
Typ nepřímo úměrný aneb Mám tam hyperbolu
- z historického hlediska fotografové okouzleni křivkami dvou banánů propašovaných v bedně od mandarinek (cca 1898, předměstí Lyonu)
- charakteristická líbivost v zákrutách
- úsměv při pohledu na hrací kostku (zřejmě jízlivý)
Typ kombinovaný aneb Nevím, co dělám
- původně spolek založený nespokojenými černými ovcemi z rodin přímo úměrných a hyperbolických
- v dobrém rozmaru jsou schopni zaznamenat čáry a křivky
- předchůdci moderní větve Fotografa třetího tisíciletí
Polévkový typ aneb vše je umění
- historicky první propagátor písmenkových polévek jako školní vyučovací metody namísto slabikářů
- nástupci dále vyučují fotografii jako koncepci dobrého oka a kvalitní lžíce
- hledání krásy v konzumu, umění budiž vše kolem nás
- 1906, povstání klubu Naber a zři (neplést s klubem Naber a žer)
Typ Terminátor
- fotograf ve středních letech
- vyznačuje se deformitou mozku způsobenou sledováním sci-fi filmů
- dokáže analyzovat kružnice, čáry, hyperboly, elipsoidy a šišoidy
- nedokáže však vizi přenést na film respektive digitální médium
- kritik a vypravěč v roztrhaných džínách s potlačovanou chutí na cigarety, samotář
- endemit
Krabicový typ
- filozof
- častá alkoholová závislost: krabicové víno
- nalezeny záznamy pokusů s dírkovými komorami
- zdar vole
Nepodařilo se mi získat vícero původních záznamů… Prach odpočíval a zíral na cestičky krysích tlapek. Stránky se koupaly v jezírku inkoustu – mnohé sloužily jako kůrky chleba nezvaným hostům. Na přebalu knihy jsem přesto objevil stopu – vyrytou adresu. Při první příležitosti se vydám po stopách neznámého. Karel Chytil
Napsat komentář