Karel Chytil
Karel Chytil
sochař, 3D tvůrce /CGI, VFX, CAD/, creature & character artist, grooming artist, fotograf
Ti bystřejší zřejmě mé jméno zpozorovali na okraji obrazovky (displeje, čtečky, dírkové komory). Nutno říci, že své vlastní jméno si novorozenec nevybírá, je přiřazeno ještě dříve před tetelením se v děloze (i když vám bude mnoho lidí tvrdit opak). Ale o problematice a pokračování rodu mužských jmen (a častému nesouhlasu matek) někdy příště.
Narodil jsem se ještě původním způsobem zahrnujícím tradiční rozmnožovací proces lidského plemene. Za průzorem pece – totiž inkubátoru – pozoroval shon a zářivky v místnosti… a neustále přemýšlel, kam se podělo to akvárium, ve kterém jsem si odbýval nerušené chvíle Bytí. Dostal jsem zmíněné jméno, nějaký ten obleček a propustku do světa chtěných a milovaných mimin. A dudlík.
…
Jak život plynul, postupně jsem lehkým krokem a s několika ošoupanými přezůvkami absolvoval základní školu, za jásotu rodičů prošel od primy gymnázium (trnitější cesta) a za nepřítomných pohledů a už ne tak bujarého veselí zkusil i několik vysokých škol. Ano, zkusil – od slovesa zkoušet.
…
Většina bytostí na planetě – s výjimkou zvířat a rostlin – označuje tvořící jedince pojmem Umělec. Někteří pasují tvůrce do kategorie Snílek, Magor, Blázen. Zřejmě je umělcem každý, kdo tvoří (chyba). Já se snažím škatulkování vyhnout, jsem člověkem, který dělá to, co ho baví (často nebaví). A který se snaží tvořit podle svého uvážení a smyslového rozpoložení (fluktuace tlaku a prvočísel, vyvozování tvůrčí činnosti z pachových stop fuseklí, odhadování hladiny radosti u jiných lidí, zvířat a kamenů). Tvůrčím spouštěčem je například zpěv rostlinám.
3d grafika
- 3D modelování
- zvířata
- anatomie
- character modeling
- digital sculpting
Modeluji výhradně v ZBrush. I včetně hardsurface pomocí ZModeleru a dalších workflow. Nejraději zvířata, kompletní kostry, anatomii, medicínské prvky. Člověka jako takového. Různé vymyšlené organismy. Taktéž stylized postavičky ala Pixar. Pro texturování používám Substance Painter, MARI. Vše ostatní řeším v Houdini. To jest rendering, grooming, rigging, muscle systémy, vizuální efekty, simulace.
Znalost 3d programů a render enginů: 3dsMAX, AutoCAD, Arnold Render, Blender, Cinema4D, Clarisse, Cycles, DAZ Studio, Eevee, Fusion360, Houdini, Keyshot, Mari, Maya, Marvelous Designer, Mawerick Render, Maxwell, MODO, Poser, RealFlow, Renderman /Pixar/, Rhinoceros, Sculptris, SketchUp, SoftImage, Substance Designer, Substance Painter, Terragen, Unreal Engine, VRay, Vue, World Machine, Zbrush
Ilustrace a 2d grafika
- ilustrace
- vektorová grafika
- digitální malba
kresba a malba
- uhel
- tužka, fix, tuš
- akryl
- akvarel
- kávová sedlina
sochařství
- hlína
- plastelína Chavant
- dřevo
fotografie
- analog
- digitální médium
- dírkové komory
hudba a zpěv
- piano
- kytary
- MIDI
- zpěv: mikrofony Audio Technica
- nahrávání/mix: 24bit, 192 kHz (Steinberg)
Kdysi jsem v dobrém rozmaru prohlásil…
Hudba je živým organismem, neuronovou sítí obemykající vše živé. Chapadly narušuje stereotyp bytí, vyvolává lásku, radost, strach. Systém interakcí činí soustavu nesmrtelnou. Elementy umírají, nahrazují se novými. Hudba je nejpůsobivějším parazitem, jehož může člověk vnímat, vnášet do něj své myšlenky. Je nositelkou citů a rezervoárem lidskosti.
vlivy
- expresionismus – Edvard Munch
- surrealismus – Salvador Dalí
- realismus – Gustave Courbet
- impresionismus – Camille Pissarro, Paul Cézanne, Edgar Degas
- postimpresionismus – Vincent van Gogh
- kubismus – Pablo Picasso, Joan Miró
- kresba, sochařství – Michelangelo Buonarroti